Het (laatste) concert op 19 oktober 2019

De opname is helaas niet meer beschikbaar.
opname-concert

Lees de reactie van Gerard op het concert. Wat vond jij ervan? Schrijf je reactie hieronder.

Lieve nichten en neven,

Hoe kan je (na een week nagenieten), zonder al te veel superlatieven te gebruiken een dankwoord schrijven over een onvergetelijke dag, die je qua emoties diep van binnen heeft geraakt! Want zó beleefde ik de zaterdag van 19 oktober, een majestueuze, eervolle en gezellige dag vol zingen en muziek, een concert met Eric als bedenker van het concert naar het format van de ‘De Beste Zangers’!
En ook de dirigent hiervan, afgewisseld door hartverwarmende woorden van begeleidende teksten door Gercoline.
Een avond waarin het koor getuigde van al die jaren eenheid, plezier in zingen, musiceren, repeteren, reizen naar optredens én concerten, maar óók om als familie dit allemaal mee te kunnen en mogen maken!
Zó is het!!

Tot slot: nogmaals hulde en dank aan alle neven en nichten die in welke vorm dan ook meewerkten aan deze onvergetelijke dag: dus het koor, de solisten, het kwartet, het orkest met Maarten als pianist en Henk (orgel), ‘de hapjesmakers’, de “bakker en de schenkers”… de ontvangst in de Simonstraatkerk, de technici Chris 1+2 voor foto’s, film, geluid en opnames (horen we nog van…) én de fantastische sfeer waarin deze muzikale ode zich afspeelde!! Verdere woorden schieten eigenlijk tekort dus sluit ik maar af met:
Nogmaals mijn onuitsprekelijke dank voor al die jaren musiceren en genieten, en…berg je muziek goed op!!

Hartelijke en lieve groet,
Gerard en Gerda.

4 gedachten over “Het (laatste) concert op 19 oktober 2019”

1. Mooi dankwoord, Gerard!!
    Ik heb alles teruggekeken van de week. Kippenvel en ik moest soms zelfs een traantje wegpinken.
    Heel bijzonder wat je in de afgelopen 50 jaar hebt neergezet en dank voor de prachtige door jou zelf gecomponeerde muziekstukken waarvan een aantal ook door mijn koren met veel plezier werd en nog steeds wordt gezongen!

Ineke Bos

2. Prachtig verwoord! Op de mooie, treffende en originele wijze die we zo van je gewend zijn. Wij kijken ook met enorm veel plezier maar ook met weemoed terug op het laatste optreden. Nogmaals bedankt voor al die geweldige jaren VGF!

Liefs Liesbeth

3. Wat hebben we een geweldige tijd met elkaar gehad. Zonder ome Gerard hadden we al die mooie en gezellige momenten nooit meegemaakt. Wie heeft er zo’n fijne familieband met elkaar? Menigeen is jaloers. Wat ben ik blij met mijn van Gemeren genen. Jammer dat die tijd van zingen en muziek maken voorbij is. Toch ligt de zwarte map met muziek binnen hand bereik. En wie weet!

Anneke De Roo

4. Leuk de reacties van vanmorgen te lezen. Zojuist nog eens “het concert” beluisterd en bekeken. Een uitdrukking die men vaak gebruikt is: Ik kreeg een heel apart gevoel van binnen…. Over dit gevoel dat ik (weer) had wil ik graag nog wat reacties geven:
    Tijdens de opening van het concert met Mensen Geeft elkaar…werd gelijk al de toon gezet voor een prachtige middag en avond. Eric had direct het koor met Stefanie solo en Roel met de fluit in “de hand”….
    De Stenen Stad:….met de humoristische aankondiging van Gercoline, (zoals bij alle nummers) en de soepelheid waarmee Eric het koor dirigeerde, stond het als een huis!
    Dank, Heiland dank; zó fijn om dit nummer (schreef ik in (1975) weer te horen: met bezieling gezongen en begeleidt door Henk.
    “Leer mij aanbidden Heer”: gezongen door het kwartet van het 1e uur met Maarten achter de piano, blijft een mooi gezongen en ‘aandoenlijk’ nummer!
    Iedere morgen: met Stefanie, bezielend gezongen én begeleidt door Eric. Stefanie, één van de Talentvolle telgen uit het geslacht van Ome Koen en tante Jo Vliegenthart. Overigens een mooi ‘Luisterliedje’….
    Zie ik de oceaan, in een arrangement van André de Jager. “Deed” mij erg veel, voor het eerst gehoord met orkest en orgel. Vooral naar het eind toe bezorgde dit werkje van mij me behoorlijk veel kippenvel…
    Geef mij nog 5 minuten: gezongen door “Het Weeverskwartet”, als je nu spreekt van muzikale talenten dan hoor horen we hier “vader en zijn 3 zonen” . Wat een vondst van Eric om hen te vragen voor dit nummer, het was dan ook vijf minuten slikken én wat leggen deze vier mannen een muzikaliteit aan de dag! Vooral Roel die met de inbreng van zijn stem, maar vooral met zijn ’gouden’ fluit heeft bij ons altijd zeer veel waardering geoogst!
    De nacht voorbij: ik schreef deze tekst op de melodie van ‘ik hou van jou’ en hoorde het Liesbeth in gedachten zingen… Vanavond samen met het orkest prachtig uitgevoerd!
    Stil in die nacht; hier hoor ik de kwaliteit en bezieling van ‘ons’ hele van Gemerens Familiekoor. Daar durf ik gerust over op te scheppen…. en dan schep ik gelijk maar op over Eric, die deze ‘Muzikale Klus’ zo voortreffelijk heeft uitgevoerd, dirigent ten top, een muzikale alleskunner!!
    Family Song, met koor en orkest en Roel als solist ‘ op’ de fluit! Altijd met bezieling uitgevoerd door het koor. Stiekemweg nog wel eens gedacht dat het als thema ‘opgepikt’ zou worden voor een of andere film (toch te weinig mee geleurd, haha?.)
    Stil in die nacht: prachtig, zuiver en strak gedirigeerd (moet voor een a capella koor) Iemand zei me eens: het is een kerstlied met eeuwigheidswaarde…wie weet.
    Verwondering; een van de Evergreens van het van Gemerenkoor. Altijd weer een groot succes als we met het koor, Liesbeth, orkest en Henk, als gedreven organist dit nummer uitvoerden, Zo ook deze avond!!
    Mister Strootman: tekst van Eric, met kwartet en combo, Maarten op de toetsen, die het overigens deze avond voortreffelijk deed! Dit nummer was een complete verrassing. Kostelijk om te zien en te horen zingen. Ook hier genoot het publiek enorm van!
    WORTHY IS THE LAMB: heerlijk om te dirigeren. Er werden tijdens het zingen hiervan aardig wat traantjes weggepinkt….! En terecht.

Gerard Strootman